Razvoj prostorskih predstav skozi vizualizacijo pri pouku matematike: teoretična izhodišča

doc. dr. Sanela Hudovernik, Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem 

mag. Katarina Dolgan, Zavod Republike Slovenije za šolstvo 

Povzetek

Prostorska vizualizacija je proces oblikovanja miselnih podob, ki učencem omogoča razumevanje in interpretacijo matematičnih pojmov ter struktur. Pri pouku matematike ima ključno vlogo pri razvoju prostorskih predstav, saj učencem omogoča, da si predstavljajo, analizirajo in manipulirajo z geometrijskimi telesi ter liki, kar prispeva k boljšemu razumevanju matematičnih konceptov. Razvoj sposobnosti prostorske vizualizacije ne vpliva le na razumevanje geometrije, temveč tudi na širše kognitivne funkcije, kot so prostorsko sklepanje, abstraktno-logično mišljenje in reševanje kompleksnih problemov.

Vključevanje dejavnosti, ki spodbujajo prostorsko vizualizacijo v osnovnošolskem obdobju, prinaša pozitivne učinke na učenje matematike in razvoj matematičnih spretnosti. Deli možganov, aktivni pri reševanju nalog, ki se nanašajo na predstave o prostoru, so vključeni tudi pri matematičnem sklepanju, kar še dodatno potrjuje povezavo med tema dvema področjema. Učenci, ki so uspešni pri nalogah prostorske vizualizacije, so uspešni tudi pri reševanju drugih matematičnih problemov. Dobra novica je, da je mogoče prostorske sposobnosti izboljšati z usmerjenim »treningom«, kar pomeni, da lahko s sistematičnim urjenjem izboljšamo prostorsko zmogljivost učencev. Kljub temu se učenci pogosto soočajo s težavami pri nalogah prostorske vizualizacije, ne glede na starost, kar poudarja pomen vključevanja teh dejavnosti v učni načrt za matematiko. a matematiko, saj bomo tako lahko učinkovito podprli razvoj otrokovih prostorskih predstav.

Predavanje bo učiteljem omogočilo, da se poglobijo v razvoj prostorskih predstav skozi vizualizacijo pri pouku matematike, in sicer z različnimi pristopi in metodami, ki podpirajo ta razvoj. Predstavljena bodo sodobna didaktična sredstva in digitalna orodja, ki učencem pomagajo pri vizualizaciji geometrijskih konceptov. Udeleženci bodo pridobili vpogled v teoretična izhodišča in konkretne primere, kako lahko učitelji učinkovito vključijo prostorsko vizualizacijo v pouk, s čimer bodo lahko izboljšali učni proces in podprli matematično rast učencev.

Viri in literatura:  

Hudovernik, S. (2016). Vizualizacija geometrijskih pojmov z uporabo geoplošče v osnovni šoli : doktorska disertacija. Univerza na primorskem. https://repozitorij.upr.si/IzpisGradiva.php?id=8116

Predstavitveno gradivo