Nataša Zidar, OŠ Louisa Adamiča Grosuplje
Povzetek
Namen zgodnjega poučevanja je otroku omogočiti učenje na način, ki bo razvil oz. spremenil razumevanje pojmov in začel graditi smiselno strukturo znanja, ki jo bo otrok lahko nemoteno nadgrajeval in uporabljal tudi zunaj umetnega šolskega okolja. Poučevanje oz. učenje s preiskovanjem nam ponuja obilo možnosti za to in bi kot takšno lahko bilo pogosteje zastopano na razredni stopnji.
Nekateri učitelji navajajo (anketa), da se takšnemu načinu poučevanja izogibajo, ker: jim vzame preveč časa (za načrtovanje in izvedbo v razredu) in si tega ob obsežnem učnem načrtu ne morejo privoščiti; ker predstavlja možnost za preveč nepredvidenih in s tem manj obvladljivih situacij v razredu in ker naj bi bilo za otroke prezahtevno oz. od učencev ne dobijo želenega odziva.
Ob pravilnem načrtovanju in v smiselni povezavi z učnim načrtom ima učenje s preiskovanjem ogromno prednosti. Učitelj pridobi veliko prostora za medpredmetne povezave in za diferenciacijo v razredu, učenci pa prevzamejo aktivno vlogo pri pouku, prebudijo naravno motivacijo za raziskovanje, prevzemajo odgovornost za učenje in postajajo bolj samostojni, njihovo znanje je trajnejše in predstave bolj konsistentne, pridobljene izkušnje s preiskovanjem pa tvorijo dobro osnovo za vseživljenjsko učenje.
Prispevek prinaša nekaj praktičnih primerov preiskovanja pri matematiki, uporabnih na razredni stopnji.
Brooks, J., Brooks, M., 1993: In search of understanding: The case for constructivist clasrooms, ASCD, Alexandria.
Hibbard, M. in drugi avtorji (1996): Performance based learning and assessment, ASCD, Alexandria
Labinowich, E. (1989): Izvirni Piaget. DZS, Ljubljana https://ibcoordinator.com/inquiry-based-classroom-activities-booklet/