Andrejka Kramar, OŠ dr. Janeza Mencingerja Bohinjska Bistrica
Povzetek
Lansko šolsko leto smo učitelji izredno napredovali v znanju in uporabi različnih digitalnih tehnologij. Učiteljem, ki smo v svoj pouk vključevali različne elemente formativnega spremljanja, je bilo zagotovo lažje. Enako tudi večini učencev, saj so natančno vedeli, kje na poti svojega učenja so in kam gredo.
Pri svojem delu sem:
- preverjala predznanje in organizirala zbiranje dokazov ter pisanje medvrstniških povratnih informacij z uporabo Padleta ali Jamborda,
- podajala povratno informacijo učencem v spletnih učilnicah, kamor so učenci oddajali naloge, reševali kvize in podobno,
- opredelila navodila za delo jasno z nameni učenja in jih podkrepila z razlago v obliki videoposnetka,
- uporabila tablico in pisalo zanjo ter program ShowMe, posneto gradivo kasneje naložila na Youtube ter povezavo objavila v spletni učilnici,
- za oblikovanje kriterijev uspešnosti uporabljala časovnico na Padletu in Arnesovo 1.ka, kjer so se učenci najpogosteje tudi samovrednotili,
- povprašala učence o njihovem počutju in pri tem uporabila Jamboard in BLOB,
- preverjala, kje v fazi učenja je posamezen učenec in kam želi priti.
V tem času je nastalo veliko kakovostnega gradiva, videoposnetkov razlag, kvizov in preverjanj znanj, ki jih v letošnjem letu uporabim, pri poskusu hibridno izvedenih ur matematike. V 7. razredu pri utrjevanju računskih operacij z ulomki sem:
- v spletni učilnici z uporabo zgornje povezave preverila, kje v fazi učenja se nahajajo učenci (na daljavo so uporabljali svoj računalnik, v šoli pa telefon),
- glede na ugotovljeno napisala naloge različnih težavnosti za utrjevanje znanja (za učence na daljavo so bile objavljene v spletni učilnici),
- učenca, ki je imel pri reševanju nalog težave, usmerila v ogled videoposnetkov, ki so nastali lansko šolsko leto in so objavljeni v spletni učilnici,
- spodbujala učence, da so si pomagali med seboj in odgovarjala na vprašanja učencev (na daljavo učenci dvignejo roko v Zoomu),
- ob koncu ure uporabila Jamboard in z učenci preverila, kje v fazi učenja smo po opravljanih nalogah.
Tako smo pouk skupaj začeli in zaključili, čeprav smo bili fizično ločeni.
Ne bojmo se preizkušati in iskati novih, kvalitetnejših, pa čeprav drugačnih poti za znanje svojih učencev. Večina učencev je hvaležna in ves trud je ob koncu poplačan z besedami: »A je že konec ure? Fajn je bilo.« in z iskricami v njihovih očeh, ko odhajaš iz razreda.