mag. Selma Štular Mastnak, Šolski center Ljubljana, Srednja strojna in kemijska šola Ljubljana
Antonija Špegel Razbornik, Gimnazija Jožeta Plečnika Ljubljana
Povzetek
Delavnica bo izvedena v luči prenovljenega UN za Gimnazije ter prenovljenega KZ za SPI. Ker so preiskovalni apleti ključnega pomena za izgradnjo konstruktivističnega učnega pristopa v razredu, bomo v okolju Geogebra generirali tovrstne aplete nekaterih elementarnih funkcij.
Dijaki bodo samostojno z uporabo drsnikov preiskovali lastnosti funkcij, premike in raztege grafov funkcij ter zrcaljenja.
Kombiniran učni pristop bo dijakom omogočal učinkovito preiskovanje funkcij in takojšen odgovor na morebitni kognitivni konflikt, brez interakcije učitelja.
Učitelj lahko s smiselno integracijo apletov v spletno učilnico dijakom omogoči trajno uporabo le-teh (ponovno preiskovanje, priklic) ter učenje v lastnem tempu (še posebno za dijake s posebnimi potrebami, dolgotrajno bolne dijake ter dijake s statusom športnika).
Za potrebe SPI bomo pokazali primer uporabe eksperimentalnih podatkov s strokovnega področja (program kemijski tehnik, titracija). Z uporabo modeliranja bomo na realnih podatkih dijakom omogočili osmisliti preiskavo določene funkcije in napovedovanje rezultata poskusa.
Prikazani način poučevanja z uporabo digitalne tehnologije lahko dodatno opolnomoči učitelje pri poučevanje matematike, pri medpredmetnem povezovanju ter osmisli uporabo modeliranja s strokovnega področja.
Viri
Repolusk, S. (2013). Značilnosti učnega pogovora pri učenju matematike z apleti (doktorska disertacija). Maribor: Fakulteta za naravoslovje in matematiko.
Silan, D., Štular, S. (2001). Uporaba TI-92 grafičnega računala in sistema CBL pri biološkem laboratorijskem delu. Okoljska vzgoja v šoli (2), str. 209.
Silan, D., Štular, S. (2002). Kako zadihane so kvasovke. V Aškerc Mikeln (ur.), Mednarodna izobraževalna računalniška konferenca MIRK 2002. Ljubljana: Arnes.
Štular Mastnak, S. (2011). Kako izdelati avtorsko matematično e-gradivo v spletni učilnici Moodle?. V M. Vreča (ur.), Mednarodna konferenca Splet izobraževanja in raziskovanja z IKT – SIRIKT 2011 (str. 167). Ljubljana: Arnes.