Algoritmično mišljenje pri matematiki v OŠ 

dr. Andreja Klančar, Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem 

Povzetek

Algoritmično mišljenje je pomembno pri poučevanju matematike in naravoslovnih predmetov, saj učencem omogoča reševanje zapletenih problemov s pomočjo jasno opredeljenih korakov. Razvijanje algoritmičnega mišljenja je pri matematiki prisotno, vendar se ga pogosto ne zavedamo, zato je pomembno, da ga učitelji pri pouku izpostavijo in razvijajo načrtno. Učitelji naj pri reševanju problemov smiselno vključijo tudi rabo digitalne tehnologije za hitrejšo izvedbo zamudnih algoritmičnih postopkov, hkrati pa učencem omogočijo, da spoznajo, kako lahko lastno mišljenje nadomesti tako zamudno delo (Drobnič Vidic, 2022).  

Pri pouku matematike se algoritmično mišljenje pojavlja pri reševanju nalog, kot so iskanje vzorcev v zaporedjih, uporaba rekurzivnih formul ter uporaba algoritmov pri izračunih različnih matematičnih problemov, kot so enačbe in geometrijske naloge. Slednje lahko vključuje analizo zaporedij ali uporabo algoritmov pri merjenju realnih vrednosti, kot so poraba vode ali energije v gospodinjstvu.  

Vključevanje algoritmičnega mišljenja v učne procese povezuje matematično mišljenje z digitalnimi kompetencami, kjer učenci uporabljajo digitalna orodja za simulacije, modeliranje in avtomatizacijo računskih postopkov. Naloge, ki vključujejo algoritmično mišljenje, omogočajo učencem, da razvijejo logično in sistematično reševanje problemov, kar jim bo koristilo tudi pri obvladovanju kompleksnejših problemov v prihodnosti. 

Viri in literatura:  

Dogan, A. (2020). Algorithmic Thinking in Primary Education. International Journal of Progressive Education, 16(4), 286-301.  

Drobnič Vidic, A. (2022). Algoritmično mišljenje pri zaporedjih v vsakdanjem življenju. Matematika v šoli, 28(2), 11-17. Zavod Republike Slovenije za šolstvo.  

Stephens, M. in Kadijevich, D. M. (2020). Computational/Algorithmic Thinking. V: Lerman, S. (ur.) Encyclopedia of Mathematics Education. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-15789-0_100044  

Van Borkulo, S., Chytas, C., Drijvers, P., Barendsen, E. in Tolboom, J. (2021). Computational thinking in the mathematics classroom: fostering algorithmic thinking and generalization skills using dynamic mathematics software. V: Proceedings of the 16th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (pp. 1) 

Predstavitveno gradivo