Silva Kmetič
Povzetek
Ko majhni otroci odkrivajo svet okoli sebe, veliko sprašujejo in pogosta so njihova vprašanja z vprašalnico, zakaj. Raziskovanje šolske matematike prav tako ponuja številne prilike, da učitelj postavlja takšna vprašanja, želimo pa si, da bi si jih postavljali tudi učenci. Zakaj to deluje, zakaj je to pravilo splošno veljavno … En vir takšnih raziskovalnih situacij ponujajo ‘razlagalni dokazi’, torej takšni, ki poleg svoje potrditvene funkcije odkrivajo povezave med vzroki in posledicami oziroma sistematizirajo lastnosti vključenih pojmov.
Po kratkem uvodu o šolski vlogi dokaza se bomo ukvarjali s konkretnimi primeri, jih raziskali, odkrili nove zanimive probleme in jih tudi rešili. Na koncu jih bomo še umestili v razred in izmenjali stališča o različnih pristopih, npr. delo z zaprtimi problemi, odprto raziskovanje ali vodeno raziskovanje.
Viri
1. KMETIČ, S. (2007): Vloga dokaza pri pouku matematike. Matematika v šoli, letn. 13, št. 3-4, str. 166-178.
2. HANNA, G. (1995): The ongoing value of proof, Proceedings of the 20th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, vol.1, pp 21- 34.