mag. Vesna Parkelj, Sanja Ban, Šolski center Novo mesto
Povzetek
Matematično modeliranje je ključno, saj omogoča sistematično razumevanje in opisovanje realnih pojavov s pomočjo matematičnih konceptov. Z modeli lahko napovedujemo, analiziramo, optimiziramo in rešujemo kompleksne probleme v različnih področjih. Modeli nam omogočajo boljše razumevanje sveta okoli nas ter učinkovitejše odločanje in načrtovanje. Matematično modeliranje predstavlja izziv za učitelje, saj večina ni šla skozi sistematični proces izobraževanja, ampak so se učili sami in na raznih usposabljanjih v času pedagoškega dela. Dijake je potrebno voditi čez proces in se prilagajati različnim potrebam in tehnoloških možnostim. Dijaki morajo razumeti, da so modeli približki in odvisni od predpostavk. Rezultati modelov krepijo kritično mišljenje in povezovanje matematičnih konceptov z realnim svetom. Predstavili bova primere samostojnega modeliranja, ki so primerni za dijake srednjega strokovnega in splošnega izobraževanje ter primere uporabe modelov. Nekaterim učiteljem se proces modeliranja zdi časovno zahteven, zato sva izbrali primere, ki so izvedljivi hitro. Vsaka formula je model, ki jo lahko uporabimo. Če formulo z geometrije povežemo s funkcijo, najdemo dodano vrednost. Dijaki so še posebno motivirani, če najdemo model z njihove stroke ali vsakdanjega življenja. Predstavili bova tudi nekaj primerov uporabe danih modelov, kar je časovno hitrejše in lažje izvedljivo tudi na mobilnih telefonih.
Viri:
Parkelj, V. (2023). Uporaba matematičnega modela za izdelavo rastlinjaka. Matematika v šoli, 29(2), 49–53.
E-Škole (pilotni projekt).