Nazaj na vrhnjo stran: Program konference KUPM 2024 | Laško, 11. in 12. 11. 2024

Z »zajčki« do posploševanja

Irena Rauter Repija, mag. Mateja Škrlec, Gimnazija Franca Miklošiča Ljutomer   

Povzetek 

Ideje preiskovalnega pristopa v matematiki se naslanjajo na številne poučevalne pristope in teorije, ki poudarjajo pomen učenja matematike z razumevanjem in aktivno vlogo učenca. Med njimi omenimo največkrat izpostavljeno učenje matematike z reševanjem problemov (PBL) ter druge, kot so teorija didaktičnih situacij, realistično matematično izobraževanje, modeliranje in antropološko teorijo didaktike (Suban, 2017). 

Učenje s preiskovanjem je eden od izpostavljenih pedagoških pristopov v Evropi. V tem pristopu je učenec aktiven in izgrajuje lastno znanje. Postavlja si vprašanja, razpravlja s sošolci, raziskuje, išče vzorce, oblikuje sklepe in predstavlja svoje ugotovitve in rezultate. 

V delavnici si bomo ogledali izziv, v katerem se bomo osredotočili na vzorce in posploševanje z naravnimi števili. Izpostavili bomo pomen in smisel algebrskega zapisa naravnih števil ter zapis oblikovali s pomočjo štetja in vzorcev. V pomoč nam je video igra, ki deluje na mobilnih napravah in s katero osmislimo matematiko. 

S preiskovanjem se ustvarja priložnost, da učenci prevzamejo odgovornost za učenje in so dejavnejši pri pouku, učitelj pa je motivator in vodič do cilja. 

Udeleženci delavnice bodo praktično preizkusili video igrico, zato potrebujejo android mobilno napravo. 

Viri 

Suban, M. (2017). Učenje in poučevanje matematike s preiskovanjem. Vzgoja in izobraževanje, letn. XLVIII, št. 4, Zavod RS za šolstvo, Ljubljana, 2017 

GRADIVO