Nazaj na vrhnjo stran: Program konference KUPM 2024 | Laško, 11. in 12. 11. 2024

Z geometrijo po bližnji in daljni okolici

Andreja Pečovnik Mencinger,  Srednja šola za gostinstvo in turizem Maribor   

Povzetek 

Pouk na daljavo je učiteljem ponudil številne izzive – od rabe digitalne tehnologije do novih oblik in metod poučevanja in nenazadnje ocenjevanja znanja. Na Srednji šoli za gostinstvo in turizem Maribor za potrebe poučevanja na daljavo uporabljamo okolje MS Teams. Učitelji matematike smo se v ta namen opremili z grafičnimi tablicami, ki so odličen pripomoček in nadomestek klasične table. Pri izvajanju pouka na daljavo smo preizkušali različne oblike pouka: frontalno, individualno in tudi skupinsko delo.  

Pri obravnavi geometrijskih vsebin uporabljam učni scenarij, ki je nastal pred leti v okviru mednarodnega projekta Ustvarjalni razred (Creative Classroom), znotraj katerega smo razvijali kreativno rabo tablic pri pouku. Od prve izvedbe opisanega učnega scenarija do končnega je bil scenarij vsako leto modificiran v skladu z razpoložljivo digitalno tehnologijo in posebnostmi posameznega razreda. 

Izpostavila bom nekaj primerov rabe digitalne tehnologije pri obravnavi geometrijskih vsebin. 

Okolje MS Teams smo z dijaki uporabljali kot videokonferenčno okolje pri frontalnem pouku, skupinskem delu, predstavitvi izdelkov skupin v okviru raziskovanja posameznih vrst geometrijskih teles ter video-nadzoru izdelave geometrijskih teles v okviru projektne naloge, ki smo jo izvedli z namenom ocenjevanja znanja. Prav tako je bilo to okolje v funkciji odložišča končnih izdelkov in podajanja gradiv z navodili. Pri izdelavi gradiv so dijaki uporabljali program dinamične geometrije GeoGebra 3D za nazornejšo predstavo mreže telesa in odnosov med posameznimi geometrijskimi elementi, program Word za predstavitev izbrane turistične znamenitosti v številkah, program Power Point pri predstavitvi izdelkov skupin, mobilne telefone za posnetke modelov geometrijskih teles v domačem okolju ter Google Drive kot orodje za skupno rabo.   

Uporaba različnih oblik in metod dela naredi pouk bolj dinamičen in atraktiven, dijaki so aktivno vključeni v vse faze pouka, ob tem pa razvijajo digitalne kompetence. 

Viri 

  1. European Schoolnet: CCL Project Summary. http://creative.eun.org/ (23.11.2021) 
  1. Strokovni svet RS za splošno izobraževanje, Katalog znanja, Matematika. Ljubljana: ZRSŠ. http://portal.mss.edus.si/msswww/programi2011/programi/SSI/KZ-IK/KZ_MAT_SSI_383_408.pdf (23. 11. 2021) 
  1. Suban M. idr. (2018): Formativno spremljanje pri matematiki. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. 
  1. ZRSŠ: Ustvarjalni razred, https://www.zrss.si/ustvarjalni-razred/ (23.11.2021) 
  1. Žakelj A. (2012): Od preverjanja do ocenjevanja znanja, V Razvijanje in vrednotenje znanja. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. http://pefprints.pef.uni-lj.si/2025/1/Razvijanje_in_vrednotenje_znanja.pdf (23. 11. 2021) 

Gradivo