Jerneja Bone1, dr. Darjo Felda2, Klavdija Cof Mlinšek3
1Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
3OŠ Vodice
Povzetek
Osredotočanje na razumevanje in uporabo povratnih informacij z zunanjih preverjanj znanj z namenom izboljšanja dosežkov učencev so še kako potrebne (Hellrung in Hartig, 2013). Dokazi iz obsežne kvalitativne študije (Smith, 1991) o vlogi zunanjega preverjanja znanja v osnovnih šolah so privedli do domnev o učinkih takih preizkusov znanja na učitelje. Učitelji so v razgovorih povedali, da doživljajo negativna čustva zaradi objave rezultatov zunanjih ocenjevanj in se odločijo, da bodo storili vse, kar je potrebno, da se izognejo nizkim rezultatom. Učitelji imajo veliko težav z razumevanjem in uporabo povratnih informacij iz zunanjih preverjanj znanj pri razvijanju in načrtovanju nadaljnjega poučevanja (Hellrung in Hartig, 2013; Panhoon in Wongwanich, 2014), kar vpliva na učne dosežke učencev.
Državni izpitni center v Letnih poročilih o izvedbi NPZ v posameznem šolskem letu pojasni namen in cilj kontrolnih preizkusov znanja ter način analize kakovosti vrednotenja. V prispevku bomo prikazali rezultate anketnih vprašalnikov (2014-2019), ki jih izpolnjujejo ravnatelji ob izvedbi NPZ. Eno od vprašanj se nanaša na to, ali so ravnatelji opravili z učitelji analizo kakovosti vrednotenja. Predstavili bomo tudi odgovore učiteljev ocenjevalcev o vpogledu v kontrolne preizkuse znanja.
Predmetna komisija za NPZ matematike je ponovno ovrednotila reprezentativni vzorec preizkusov znanja za 6. in 9. razred za leto 2021. Predstavili bomo ključne ugotovitve z namenom, da vplivamo na kakovost poučevanja matematike.
Viri
- Hellrung, K., & Hartig, J. (2013). Understanding and using feedback–A review of empirical studies concerning feedback from external evaluations to teachers. Educational Research Review, 9, 174-190.
- Panhoon, S., & Wongwanich, S. (2014). An analysis of teacher feedback for improving teaching quality in primary schools. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 4124-4130.
- Smith, M. L. (1991). Put to the test: The effects of external testing on teachers. Educational researcher, 20(5), 8-11.