Nazaj na vrhnjo stran: Program konference KUPM 2024 | Laško, 11. in 12. 11. 2024

Vrednotenje nacionalnega preverjanja znanja matematike kot povratna informacija učitelju

Jerneja Bone1, dr. Darjo Felda2, Klavdija Cof Mlinšek3 

1Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

3OŠ Vodice    

Povzetek

Osredotočanje na razumevanje in uporabo povratnih informacij z zunanjih preverjanj znanj z namenom izboljšanja dosežkov učencev so še kako potrebne (Hellrung in Hartig, 2013).  Dokazi iz obsežne kvalitativne študije (Smith, 1991) o vlogi zunanjega preverjanja znanja v osnovnih šolah so privedli do domnev o učinkih takih preizkusov znanja na učitelje. Učitelji so v razgovorih povedali, da doživljajo negativna čustva zaradi objave rezultatov zunanjih ocenjevanj in se odločijo, da bodo storili vse, kar je potrebno, da se izognejo nizkim rezultatom. Učitelji imajo veliko težav z razumevanjem in uporabo povratnih informacij iz zunanjih preverjanj znanj pri razvijanju in načrtovanju nadaljnjega poučevanja (Hellrung in Hartig, 2013; Panhoon in Wongwanich, 2014), kar vpliva na učne dosežke učencev.  

Državni izpitni center v Letnih poročilih o izvedbi NPZ v posameznem šolskem letu pojasni namen in cilj kontrolnih preizkusov znanja ter način analize kakovosti vrednotenja. V prispevku bomo prikazali rezultate anketnih vprašalnikov (2014-2019), ki jih izpolnjujejo ravnatelji ob izvedbi NPZ. Eno od vprašanj se nanaša na to, ali so ravnatelji opravili z učitelji analizo kakovosti vrednotenja. Predstavili bomo tudi odgovore učiteljev ocenjevalcev o vpogledu v kontrolne preizkuse znanja.  

Predmetna komisija za NPZ matematike je ponovno ovrednotila reprezentativni vzorec preizkusov znanja za 6. in 9. razred za leto 2021. Predstavili bomo ključne ugotovitve z namenom, da vplivamo na kakovost poučevanja matematike.  

Viri 

  1. Hellrung, K., & Hartig, J. (2013). Understanding and using feedback–A review of empirical studies concerning feedback from external evaluations to teachers. Educational Research Review, 9, 174-190. 
  1. Panhoon, S., & Wongwanich, S. (2014). An analysis of teacher feedback for improving teaching quality in primary schools. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 4124-4130. 
  1. Smith, M. L. (1991). Put to the test: The effects of external testing on teachers. Educational researcher, 20(5), 8-11. 

GRADIVO