Daniel Doz1, dr. Mara Cotič2
1Državni znanstveni licej Franceta Prešerna, Trst – Italija,
2Univerza na Primorskem – Pedagoška fakulteta, Koper – Slovenija
Povzetek
Čeprav je statistika pomemben del našega vsakdana, ker nam pomaga pri boljšem odločanju in pravilnem interpretiranju podatkov, ima veliko učencev kot tudi odraslih pomanjkljivo osnovno statistično znanje. Različne raziskave so pokazale, da imajo posamezniki težave pri pravilni interpretaciji podatkov in analiz, zato je pomembno, da se podrobno razišče modele učenja in poučevanja statistike, tako v osnovni kot srednji šoli. V prispevku predstavimo model učenja in poučevanja statistike v osnovni in srednji šoli. Naslanjamo se na raziskave, ki so pokazale, da je potrebno v osnovni šoli uporabljati empirično raziskovanje, preko katerega učenci razumejo, kako opazovati pojave, kako zbirati podatke, jih pravilno organizirati in grafično predstaviti ter jih pravilno interpretirati. Empirični pristop se nadaljuje tudi na višji stopnji; dijaki srednjih šol preko empirizma spoznajo metode, s katerimi lahko rešujejo probleme iz vsakdana. Srednješolci se srečujejo s kompleksnejšimi problemi, ki zahtevajo tudi analizo razpršenosti in enostavnih korelacij.