Katja Kmetec, OŠ Prule
Povzetek
Pouk na daljavo je velik izziv za vse udeležence. Po nekajmesečni izvedbi je bilo poleg vrzeli v znanju opaziti upad motivacije in apatičnost učencev. Pogrešali so sovrstnike, se naveličali monotonosti samostojnega učenja, soočali pa so se tudi z osebnimi stiskami in težavami.
Le kdo si ne bi želel pobegniti od težav v lepši vsakdan?
Odlično izhodišče za sobo pobega, ki smo jo izvedli pri uri matematike v 8. razredu, pri tem pa izkoristili učencem dobro poznano spletno orodje: Arnesove spletne učilnice in video konferenčno okolje Zoom.
Namen sobe pobega je bil popestritev pouka, izboljšanje vzdušja, omogočiti učencem aktivne metode dela in jih povezati s sošolci, pa čeprav na daljavo.
Soba pobega se je začela z ekskluzivno TV novico: g. Korona je ukradel počitnice. Edina možnost, da jih učenci rešijo, je uničenje g. Korone s posebnim cepivom, ki je zaklenjeno v skrivni steklenički s kodo, ki jo je potrebno razvozlati preko reševanja različnih izzivov.
Učenci so slednje reševali v skupinah v ločenih sobah. Učiteljica je imela vpogled v napredek posamezne skupine. Po potrebi so jo učenci s tipko »pomoč« priklicali, da jih je usmerila in pomagala odpraviti nerazumevanja.
Soba pobega je bila namenjena utrjevanju učnega sklopa Medsebojna odvisnost količin, z nekaj domišljije in izbiro nalog, ki so v izziv učencem različnih sposobnosti, pa jo je mogoče pripraviti za poljubno učno vsebino.
Kot njene glavne prednosti so se izkazale: velika motivacija učencev in zavzetost za delo, druženje s sošolci, izmenjava mnenj in učenje od drugih, sprotna povratna informacija, dober pregled nad znanjem učencev, možnost diferenciacije.
Učenci so bili nad sobo pobega navdušeni. Vsi so se uspešno rešili … sobe pobega ter tudi malodušja.
Viri
- ZRSŠ, Predmetna skupina za matematiko: Izobraževanje na daljavo: Učenje in poučevanje matematike na daljavo. https://podpora.sio.si/izobrazevanje-na-daljavo-ucenje-in-poucevanje-matematike-na-daljavo/ (27. 3. 2020)