Nina Budna, OŠ Prebold
Povzetek
Na študijski skupini za matematiko me je navdušila predstavitev priročnika za učitelje Ugotavljanje matematičnega znanja, zato sem želela tudi svojim učencem ponuditi možnost drugačnega sodelovanja pri pouka, da prevzamejo aktivno vlogo. Želela sem jih spodbuditi k razmišljanju, načrtovanju in izdelavi didaktične igre.
Didaktična igra spada med aktivne metode učenja. Z njo postavimo v ospredje učne cilje učnih načrtov in na koncu povzamemo, katera znanja smo utrjevali. Pomembna dejavnika sta samovrednotenje in povratna informacija drugih učencev. Namen didaktične igre ni le izobraževalen, ampak s tem izboljšamo medsebojne odnose med učenci v razredu, prav tako med učiteljem in učenci. Učenje lahko postane bolj zanimivo, zaznani so pozitivni učinki.
Zato smo se pri sklopu Racionalna števila v osmem razredu z učenci pogovarjali, na kakšen način bi preko igre preverili in utrdili usvojeno znanje, da bi bila primerna za učence na predmetni stopnji. Spomnili smo se oddaje Male sive celice in razmišljali, kako bi lahko kakšno od iger uporabili in po potrebi spremenili.
Izdelava didaktične igre je potekala po usvojeni snovi. Učenci so sodelovali v parih. Ponudila sem jim možnost, da doma razmislijo in naredijo osnutek. Zapisali so pravila igre, s katerimi so določili način igranja. V šoli smo nato osnutke pregledali in se pogovori, katere igre so dobro zastavljene in bi jih lahko preigrali. Učenci so zapisali kriterije dobre igre, ki smo jih skupaj pregledali in zapisali na tablo. Skupaj smo se dogovorili, katero igro izdelajo.
Učenci so igro preigrali in podali večinoma pozitivne povratne informacije. Podali so tudi mnenje, kako bi lahko igro izboljšali oziroma nadgradili.
Ker je bil namen igre preveriti znanje o racionalnih številih so na koncu učenci kritično reflektirali lastno znanje.
Viri:
- Hederih, D., Škvorc, M. (1997): Male sive celice. Samozaložba. Maribor.
- Suban, M. e.(2020). Priročnik za učitelje: Ugotavljanje matematičnega znanja. From ZRSŠ: www.zrss.si/pdf/ugotavljanje_matematicnega_znanja.pdf
- Hriberček, A. e., (2021): Samostojni delovni zvezek: Matematika 8, Mladinska knjiga Založba. Ljubljana.