Jasmina Ferme1, Mateja Sabo Junger2, dr. Alenka Lipovec1
1Pedagoška fakulteta, Fakulteta za naravoslovje in matematiko, Univerza v Mariboru
2Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Povzetek
Besedilne naloge so pomemben del učenja in poučevanja matematike, saj predstavljajo sredstvo, preko katerega lahko uresničujemo številne in raznolike učne cilje. K navedenemu pripomore tudi dejstvo, da lahko imajo besedilne naloge raznolike lastnosti. Ena izmed teh je raven povezanosti v besedilni nalogi opisane situacije z realnostjo. Ločimo tri tipe besedilnih nalog: intramatematične besedilne naloge, »oblečene« besedilne naloge ter naloge matematičnega modeliranja. Intramatematične besedilne naloge so tiste besedilne naloge, ki opisujejo situacije, nepovezane z realnim življenjem. Med »oblečene« besedilne naloge uvrščamo tiste, ki izražajo le navidezno povezavo opisane situacije z realnostjo. Gre torej za besedilne naloge, v katerih kontekst popolnoma prilagodimo matematičnemu abstraktu. Naloge matematičnega modeliranja pa opredeljujemo kot besedilne naloge, ki opisujejo realne situacije in probleme.
V prispevku bomo natančneje predstavili vse tri omenjene različice besedilnih nalog, pri čemer bomo pozornost namenili tudi strategijam poučevanja omenjenih nalog. Podali bomo tudi konkretne primere besedilnih nalog, primernih za poučevanje na razredni stopnji.