Nazaj na vrhnjo stran: Program konference KUPM 2024 | Laško, 11. in 12. 11. 2024

Pouk matematike in digitalna tehnologija

mag. Melita Gorše Pihler, Lidija Pulko, Zavod Republike Slovenije za šolstvo 

Povzetek 

V gradivu Smernice za uporabo digitalne tehnologije pri predmetu matematika (Sirnik, M., Bone, J., 2021) je podrobneje opredeljen namen uporabe digitalne tehnologije, čemur so dodani didaktični napotki za uporabo digitalne tehnologije pri pouku matematike. Ideja o izidu priročnika kot dodatka k smernicam je spodbudila razmislek o dejanski vključenosti aktivne rabe digitalne tehnologije v pouk matematike v osnovni in v srednji šoli. V ta namen smo oblikovali dva vprašalnika, prvega za učitelje, ki poučujejo matematiko v osnovni šoli (6. – 9. razred), in drugega za učitelje, ki poučujejo matematiko v srednješolskih programih. Anketo je izpolnjevalo 337 osnovnošolskih in 107 srednješolskih učiteljev.  

Predstavljamo analizo zbranih odgovorov sodelujočih učiteljev, iz katere je razvidno, kako pogosto učitelji in učenci/dijaki pri pouku matematike uporabljajo digitalno tehnologijo s posameznim namenom. Prikažemo tudi izbor matematičnih in avtentičnih problemov, matematičnih preiskav, empiričnih preiskav in projektnih nalog, ki jih učitelji vključujejo v svoj pouk, ob čemer navajamo, katero digitalno tehnologijo pri tem uporabljajo.  

Navajamo ključne ugotovitve z napotki za učiteljevo delo na tem področju. Učitelje spodbudimo k razmisleku o lastni poučevalni praksi in oblikovanju načrta profesionalnega razvoja za uporabo digitalne tehnologije pri pouku matematike.  

Vir 

1. Sirnik, M., Bone, J. (2021): Smernice za uporabo digitalne tehnologije pri predmetu matematika. Spletna izdaja, 2. verzija. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. https://www.zrss.si/digitalnaknjiznica/DTsmernice_matematika/ (17. 11. 2021).   

Gradivo