mag. Apolonija Jerko, mag. Radovan Krajnc, Zavod Republike Slovenije za šolstvo
Povzetek
Podatki so zlato prihodnosti, v resnici že tudi sedanjosti. Brez podatkov ni umetne inteligence, strojnega učenja in mnogih aplikacij, ki poenostavljajo delo, zabavo ter izobraževanje. Da bi bile naše odločitve smiselne morajo temeljiti na pravilnem razumevanju podatkov. Zato postaja pomembno, da pri posamezniku razvijamo podatkovno pismenost, ki se nanaša na sposobnost branja, pisanja in sporočanja podatkov. Podatkovna pismenost je opredeljena kot veščina kritičnega iskanja, razumevanja, vrednotenja in uporabe podatkov pri reševanju problemov (Shapiro in Hughes, 1996, 3).
Razvijanje podatkovne pismenosti se začne že v zgodnjem obdobju, kjer so “podatki” še konkretni materiali in se nadaljuje vse do zaključka srednje šole. Kot učitelji moramo biti digitalno pismeni in vedeti, kako pripraviti avtentične naloge za učence, ki vključujejo podatke v odprtih ali drugih bazah in kritično ovrednotili njihov pomen za reševanje problema. Podatke moramo znati pripraviti za obdelavo, jih analizirati in z vizualizacijo prikazati najpomembnejše ugotovitve.
Na predavanju bomo prikazali primere avtentični nalog ob uporabi Odprtih podatkov Slovenije (OPSI).
Viri
1. Shapiro, J. in S. K. Hughes. (1996): Information Literacy as a Liberal Art: Enlightenment Proposals for New Curriculum, Educom Review, letn. 31, št. 2. https://teaching.charlotte.edu/sites/teaching.charlotte.edu/files/media/article-books/InformationLiteracy.pdf