Nazaj na vrhnjo stran: Program konference KUPM 2024 | Laško, 11. in 12. 11. 2024

Matematika v spletni učilnici

Bojana Oberstar Bižal, OŠ Stara Cerkev

Povzetek

S pojavom virusa Sars-Cov-2 se je pojavil tudi pouk na daljavo. Učitelji smo morali dobesedno iz danes na jutri učencem pripraviti učno gradivo, ki jim bo na drugačen način omogočilo kakovostno usvajanje znanja, čim bolj podobno, kot to poteka pri pouku v prostorih šole. Eden izmed načinov so spletne učilnice.

Vsak učitelj postavi spletno učilnico po svoje. Jasno je potrebno vedeti, kaj želiš z njeno uporabo doseči oziroma na kakšen način bo najbolje služila svojemu namenu.

Pred začetkom je potrebno čim boljše poznavanje spletnega okolja. Tako kot pri učbenikih, si je potrebno vzeti čas, premisliti in se na koncu odločiti, kaj je tisto, kar želiš z vsebinami v spletni učilnici doseči. Pomembno je razmisliti tudi o tem, ali imajo učenci doma na voljo ustrezno programsko opremo.

Pouk v spletni učilnici poteka asinhrono, vendar omogoča različne dejavnosti in aktivnosti, ki so v podporo tako samemu učenju kot tudi dajanju oz. sprejemanju povratnih informacij – učencem in učitelju.

Matematika je predmet, ki poleg razlage zahteva tudi veliko vaje, utrjevanja in urjenja. Matematično vsebino je potrebno učencem diferencirati, s kvalitetnim delom in spodbudnim učnim okoljem pa vsem učencem omogočiti, da napredujejo in če se le da, tudi presegajo svoje meje. Pomembno je, da jih pripravimo do tega, da se lotijo tudi stvari, ki se jih sicer ne bi.

Delo za spletno učilnico je za učitelja zahtevnejše od priprav na pouk v šoli. Aktivnosti in dejavnosti namenjene učencem morajo biti dobro pripravljene, prilagojene večini, spodbujati morajo ustvarjalnost, razvijati razmišljanje. Kaj hitro se lahko zgodi, da je aktivnosti preveč. Ob tem se otrok ustraši in izgubi motivacijo. Prevelika količina tudi največje ljubitelje matematike odvrne od tega, da bi se nalog sploh lotili.

Gradivo