Jožef Senekovič, OŠ Bojana Ilicha, Maribor
Povzetek
V začetku leta 2020 smo bili učitelji postavljeni pred izjemno težko nalogo. Poučevati na daljavo. Že tako je poučevalna praksa med učitelji precej raznolika. S hipnim prehodom na poučevanje na daljavo pa so se razlike (predvidevam) najbrž povečale. Saj je poučevanje bistveno bolj odvisno od poznavanja in uporabe informacijske tehnologije. Tako učiteljev kot učencev. Nekatere učne vsebine so za poučevanje na daljavo bolj hvaležne kot druge. En izmed sklopov, ki sem jih moral poučevati, je sklop Kot in merjenje v šestem razredu. Učenci se seznanijo s koti, jih merijo in načrtujejo. Kar predstavlja temelj za načrtovanje večkotnikov v naslednjih razredih.
Največji izziv zame je bil, kako oblikovati poučevanje vsebine, ki vključuje načrtovanje, natančnost, opazovanje, merjenje in sorodne dejavnosti, ki jih učitelj pri neposrednem pouku v učilnici pri učencih opazuje, učence usmerja in individualizira pouk do te mere, ko lahko morebitne napake ali napačne predstave učencev takoj popravi.
Pomembna izhodišča poučevanja tega sklopa so bila, da učenci usvojijo vse predvidene cilje učnega načrta, da pridobijo izkušnje načrtovanja in merjenja kotov in da lahko preverim razumevanje, merjenje velikosti kotov in načrtovanje kotov. Učni sklop sem zato razdelil na učne enote, ki so vsebinsko podpirale načrtovana izhodišča. Od začetka poučevanja na daljavo so bili učenci navajeni na dogovorjen koncept poučevanja – vsak dan pouka so prejeli delovni list (objavljen na spletni strani), ki je vključeval navodila za zapis v zvezek, razlage, povezave na oglede video vsebin, povezave na uporabo iučbenika, domačo nalogo (v funkciji utrjevanja in preverjanja) in druge dejavnosti.
Na primeru učne ure z vsebino Načrtovanje kotov prikažem didaktični model poučevanja, ki vključuje zgoraj navedene elemente (koncept pouka na daljavo). Model, ki vključuje predstavitev učnih korakov in dejavnosti učencev ter učitelja.