Helena Skaza Birk, Šolski center Slovenske Konjice-Zreče, Gimnazija Slovenske Konjice
Povzetek
V prispevku opišem, kako pri pouku interdisciplinarnega tematskega sklopa (ITS) z dijaki 2. in 3. letnikov izvajam finančno opismenjevanje.
Pri matematiki v gimnazijah o financah govorimo šele in samo pri obravnavi zaporedij in vrst, ko spoznavamo obrestovanja, vračila in posojanje denarja ter amortizacijski načrt. Ko smo uvedli ITS, sem dobila 40 ur pouka, za katere sem lahko precej prosto izbirala vsebine.
Ker sem pri obravnavi obrestovanja v 4.letniku vsako leto znova opazila, da dijake tema financ zelo zanima, hkrati pa nimajo veliko tovrstnega znanja, sem ure v ITS namenila izboljšanju finančne pismenosti. Finančna pismenost je tudi ena od prednostnih kompetenc v projektu Podvig.
Opravila sem izobraževanje Mladi in denar, ki ga organizira revija Moje finance. Tam smo dobili priročnik za učitelje finančnega opismenjevanja mladih, iz katerega črpam del vsebin. Ideje za pouk iščem tudi v literaturi o finančni vzgoji mladih.
Teme, ki jih obravnavam, so:
- odnos do denarja,
- kako ravnati z denarjem,
- vodenje osebnega proračuna,
- osebni finančni načrt,
- žepnina,
- plačilne kartice in digitalne banke,
- spletno nakupovanje,
- finančne piramide in prevare,
- kako zaslužiti s prodajo rabljenih stvari,
- osnove o kreditih,
- depoziti in manj tvegane naložbe,
- vlaganje v nepremičnine, zlato, alternativne naložbe,
- delovanje delniškega trga,
- kriptovalute,
- davčna politika v Sloveniji,
- pokojninsko varčevanje,
- zavarovanja.
Pri nekaterih temah k sodelovanju povabim zunanje strokovnjake, ki naredijo pouk še bolj aktualen. Dijaki so za delo visoko motivirani in zavzeto sodelujejo.