Urška Lun, OŠ Oskarja Kovačiča, Ljubljana
Povzetek
Na šoli uvajamo sodobne pristope poučevanja, zato smo se vključili v projekt ATS STEM, kjer smo vrednotenje znanja nadgradili še z vrednotenjem prečnih veščin.
V učenje z raziskovanjem smo medpredmetno povezali matematiko, fiziko ter domovinsko in državljansko kulturo in etiko ter z učenci 8. razreda izvedli dejavnosti, ki so bile organizirane tako, da so učenci lahko razvijali veščini sodelovanja in komunikacije.
Najprej so učenci opredelili temo znotraj trajnostnega razvoja. Čas, v katerem smo živeli, je kar sam opredelil problem, ki so se ga učenci dobro zavedali, to je nošenje mask. Po opravljeni terenski nalogi je bilo jasno, da so maske potrebne za našo zaščito, hkrati pa predstavljajo veliko obremenitev za okolje. Postavili so domnevo, da je najboljša rešitev za okolje maska za večkratno uporabo.
V drugem koraku so učenci iskali rešitve ter z iskanjem in prebiranjem člankov ugotovili, da tudi take maske za okolje predstavljajo velik problem.
Tretji korak je bil namenjen preizkušanju rešitev. Oblikovali smo štiri skupine za štiri teme.
Ugotavljali in računali so, kolikšna je mesečna poraba mask ter prostornina odpadkov, ki jih le-te predstavljajo na naši šoli. Nekateri so iz člankov in prikazov povzeli dejstva iz raziskav o materialih za maske (prepustnost zraka, virusov …). Ena izmed skupin je računala, koliko litrov vode porabimo za izdelavo ene bombažne majice, druga pa je naredila izračun števila majic, ki bi jih potrebovali za izdelavo mask za večkratno uporabo, da bi zaščitili vse učence in učitelje naše šole.
Pri vrednotenju rešitev je vsaka skupina predstavila svoje izsledke in z ostalimi skupinami sooblikovala zaključke.
V zadnji fazi so skupine pripravile plakate, film, gesla … za ozaveščanje o obravnavanem problemu.
Skozi celotno aktivnost so si učenci postavljali kriterije uspešnosti pri razvoju veščin sodelovanja in komunikacije, jih spremljali in vrednotili. Napredek je bil izjemen.