Poklicna matura v luči prenove katalogov znanja (delavnica)

Sonja Ivančič, mag. Vesna Parkelj, Irena Rauter Repija, Državna predmetna komisija za poklicno maturo za matematiko, Državni izpitni center

Povzetek

V letu 2024 različne predmetne kurikuralne komisije pripravljajo spremembe katalogov znanja in učnih načrtov za prenovo izobraževalnih programov s poudarkom na krepitvi kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici. Državna predmetna komisija za poklicno maturo iz matematike pozorno spremlja te spremembe, saj lahko z ustrezno zasnovo izpitnih nalog podpre razvoj ključnih kompetenc dijakov.

Namen prispevka je pokazati, kako z ustrezno pripravo izpita iz matematike na poklicni maturi poudariti pomen teh kompetenc. Prispevek je razdeljen na tri glavne teme: uporaba računala pri pisnem delu izpita, vrednotenje uporabe tehnoloških pripomočkov pri ustnem izpitu in matematično modeliranje.

1. Uporaba numeričnega računala pri pisnem delu izpita

Zmogljivi tehnološki pripomočki so postali nepogrešljivi pri reševanju kompleksnih problemov, kar se odraža tudi pri izpitu iz matematike na poklicni maturi. Numerično računalo omogoča dijakom hitrejše in natančnejše reševanje zahtevnih nalog. Kljub temu mora dijak še vedno pokazati razumevanje matematičnih postopkov in sposobnost prikazovanja rešitve. S tem izpitne naloge spodbujajo ne le uporabo tehnologije, temveč tudi matematično razmišljanje, kar je ključna veščina za sodobne poklice. Predstavljena bo uporaba računala na izpitni poli spomladanskega izpitnega roka 2024.

2. Uporaba tehnološkega pripomočka pri ustnem izpitu  

Pri ustnem izpitu se dijaki soočajo z vprašanji iz vsakdanjega življenja ali stroke, pri čemer morajo za reševanje vsaj enega sklopa vprašanj uporabiti tehnološke pripomočke, kot so npr.: Geogebra, grafično računalo, Excel … To omogoča ne samo preizkus teoretičnega znanja, temveč tudi praktično uporabo tehnologije, kar je bistvenega pomena za njihovo prihodnje delo. V tem delu bodo predstavljeni primeri ustnih vprašanj, ki jih dijaki rešujejo s pomočjo tehnoloških pripomočkov. Za uporabo tehnološkega pripomočka bo predvideno določeno število točk.  

3. Matematično modeliranje

Matematično modeliranje je ključna komponenta prenove, saj dijakom omogoča uporabo matematike pri reševanju realnih problemov. Proces modeliranja krepi kritično mišljenje, ustvarjalnost in odgovornost ter pomaga osmisliti matematične koncepte. Predstavljeni bodo primeri nalog iz pisnega dela poklicne mature.

Viri:

Katalog znanja za matematiko v poklicno-tehniškem izobraževanju (206 do 242 ur).  Določil Strokovni svet RS za splošno izobraževanje na 99. seji dne 15. 2. 2007. http://eportal.mss.edus.si/msswww/programi2012/programi/Ssi/KZ-IK/KZ_MAT_PTI_206_242.pdf

Katalog znanja za matematiko v srednjem strokovnem izobraževanju (383 do 408 ur). Določil Strokovni svet RS za splošno izobraževanje na 99. seji dne 15. 2. 2007. http://eportal.mss.edus.si/msswww/programi2012/programi/Ssi/KZ-IK/KZ_MAT_SSI_383_408.pdf

Predmetni izpitni katalog za poklicno maturo 2022 – matematika.

file:///C:/Users/i7-6500/Downloads/P-MAT-2022-14.pdf  

Maturitetne izpitne pole za matematiko na poklicni maturi.

https://www.ric.si/poklicna-matura/predmeti/tretji-predmet/matematika

Predstavitveno gradivo