dr. Barbara Arcet, Fakulteta za naravoslovje in matematiko in Pedagoška fakulteta Univerza v Mariboru
Povzetek
Leto 2024 je prineslo sprejetje prvega in do sedaj edinega Akta o umetni inteligenci (European parliament, 2024), ki ureja zakonodajo na tem hitro razvijajočem se področju. V tem kontekstu bo delavnica osredotočena na uporabo generativne umetne inteligence (genUI) v izobraževanju, s poudarkom na optimizaciji pozivov, ki jih učitelji uporabljajo pri pripravi učnih vsebin. Namen delavnice bo udeležencem predstaviti način delovanja jezikovnih modelov umetne inteligence ter ključna priporočila za učinkovito oblikovanje pozivov, ki omogočajo natančno in ciljno usmerjeno generiranje vsebine s strani jezikovnih modelov umetne inteligence. Delavnica bo zasnovana v duhu rezultatov longitudinalne raziskave Lipovec idr. (2024), ki poudarja, da je celostni pristop k poučevanju, ki vključuje tako tehnološke kot socialno-čustvene dimenzije, ključnega pomena za pripravo učencev na prihodnje izzive.
Udeleženci delavnice bodo imeli priložnost spoznati glavne koncepte, ki stojijo za delovanjem generativne umetne inteligence ter praktično preizkusiti svoje začetne in končne pozive, s čimer bodo lahko primerjali lastne napredke pri oblikovanju pozivov. Cilji delavnice bodo izboljšanje natančnosti in specifičnosti pozivov, boljša opredelitev ciljnega občinstva ter izboljšanje sposobnosti oblikovanja pozivov, ki bodo jezikovne modele usmerjali k bolj kakovostnim in ustreznim odgovorom. Poseben poudarek bo namenjen tudi uporabi negativnih pozivov in poizvedovanju, katere podatke model potrebuje za kakovosten odgovor. V zadnjem delu bomo pozornost namenili vlogam, ki jih lahko pripišemo jezikovnim modelom in s tem obogatimo pouk.
Delavnica bo poudarjala pomen pravilnega oblikovanja pozivov, ki lahko bistveno prispevajo k večji učinkovitosti uporabe umetne inteligence v učilnicah, kar bo posledično izboljšalo kakovost učnih vsebin. Izobraževanje učiteljev na tem področju bo ključno za uspešno integracijo UI v izobraževalni proces in za pripravo učencev na prihodnost, kjer bo UI igrala vse večjo vlogo.
Viri in literatura:
European Parliament. (2024). Artificial Intelligence Act [Spletna stran]. Pridobljeno 29. 8. 2024 iz https://artificialintelligenceact.eu/
Lipovec, A., Gartner, S., Krašna, M. (2024). AI literacy meets socio-emotional learning: assessing transformative educational practices in Slovenia. V: Gómez Chova, L. (ur.), González Martínez, C. (ur.), Lees, J. (ur.). INTED 2024: Conference proceedings: 18th annual international technology, education and development conference: 4-6 March 2024, Valencia (Spain). Valencia: IATED Academy, 2024. Str. 4295-4299.