Ana Canzutti, OŠ Dornberk
Povzetek
Matematično besedišče je ključno orodje, ki učencem omogoča natančnejše izražanje in globlje razumevanje matematičnih konceptov. Namen prispevka je predstaviti, kako lahko načrtna raba in spodbujanje uporabe matematičnega izrazoslovja pri pouku izboljša razumevanje matematičnih pojmov in krepi zmožnost učencev za natančnejše izražanje. Prispevek se osredotoča na praktične pristope, ki temeljijo na sodobni strokovni literaturi in na izkušnjah, pridobljenih z uvajanjem teh strategij v praksi.
V prispevku bodo predstavljene metode, kot so uvajanje ključnega matematičnega besedišča ob začetku vsake učne ure, uporaba vizualnih pripomočkov (npr. besediščnih zidov) ter interaktivnih strategij, kot so npr. didaktične igre. Prispevek analizira tudi izkušnje iz razreda, ki se kažejo v večji samozavesti učencev pri izražanju v kontekstu matematičnih vsebin ter idej pri reševanju matematičnih problemov.
Prispevek ponuja tudi refleksijo o pomembnosti matematičnega besedišča v skladu z novimi smernicami v osnutku prenovljenega učnega načrta za matematiko, ki vse bolj poudarja razvoj jezikovnih kompetenc v matematičnem kontekstu.
Viri in literatura:
Blanke, B. (2019). Mathematical discourse: Let the kids talk!. Scholastic Teaching Resources.
Boaler, J. (2015). Mathematical mindsets: Unleashing students’ potential through creative math, inspiring messages and innovative teaching. Jossey-Bass.
Hattie, J., Fisher, D., & Frey, N. (2017). Visible learning for mathematics: What works best to optimize student learning. Corwin.