Matematični hokus-pokus z umetno inteligenco 

dr. Uroš Ocepek, Srednja tehniška in poklicna šola Trbovlje 

Povzetek

Umetna inteligenca (UI). Besedna zveza, ki jo slišimo na vsakem koraku, vendar pogosto ne razumemo njene prave moči. Kot učitelji nosimo odgovornost, da učencem predamo ne le znanje prednikov, temveč tudi sveže, aktualne koncepte, ki bo učence vsaj malo opremilo za prihodnost, čeprav ne moremo vedeti, kakšna bo. Spoznavanje, razumevanje in uporaba sodobnih tehnologij, kot je področje umetne inteligence, je ključnega pomena za razvoj njenih kritičnih in etičnih uporabnikov (Vuorikari Rina, Kluzer in Punie, 2022). Vsebinsko področje UI, njeni postopki in orodja lahko pomagajo k uresničitvi sodobnih pedagoških paradigem, ki učenca postavljajo v center učnega procesa, učitelj pa opravlja vlogo mentorja. Pri tem pa mu lahko pomagajo orodja in aplikacije umetne inteligence – tudi pri diferenciaciji (Ocepek, 2015). Prispevek se osredini v praktični prikaz, kako matematično znanje in področje umetne inteligence ustvarjata čarobno sinergijo. Uporaba matematičnih konceptov namreč ni zgolj osnova za razumevanje algoritmov in konceptov umetne inteligence, temveč lahko tudi različna orodja UI bistveno obogatijo poučevanje matematike (Hwang in Tu, 2021). Predstavili bomo praktične primere in aplikacije, ki uporabljajo algoritme s področja umetne inteligence za poglobljeno učenje matematičnih konceptov, in obratno. Marsikatere koncepte in algoritme s področja umetne inteligence lahko s pomočjo temeljnih matematičnih znanj poenostavljeno razložimo in strahospoštovano področje približamo vsakomur. Namen prispevka je spodbuditi učitelje, da skupaj z učenci raziskujejo, eksperimentirajo in povezujejo znanje iz obeh področij. Kot pravi slovenski pregovor: “Več znaš, več veljaš.” 

Viri in literatura:  

Hwang, G. J., in Tu, Y. F. (2021). Roles and research trends of artificial intelligence in mathematics education: A bibliometric mapping analysis and systematic review. Mathematics, 9(6), 584.   

Ocepek, U. (2015). Model adaptivnega sistema za priporočanje učnih objektov v konstruktivističnem učnem okolju (Doktorska disertacija, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za računalništvo in informatiko).   

Vuorikari Rina, R., Kluzer, S., in Punie, Y. (2022). DigComp 2.2: The Digital Competence Framework for Citizens-With new examples of knowledge, skills and attitudes (No. JRC128415). Joint Research Centre. 

Predstavitveno gradivo