mag. Melita Šemrl, Šolski center Ptuj, Strojna šola
Povzetek
Na Strojni šoli Ptuj smo v šolskem letu 2023/24 v okviru projekta Kakovost izvajali medkolegialne hospitacije. Eden od letnih ciljev šole je bil povečati digitalno pismenost pri dijakih. Poleg tega je bil namen hospitacij dodana vrednost h kakovostnemu učenju in poučevanju ter zagotavljanje varnega in spodbudnega učnega in delovnega okolje, kar sem želela doseči z dijaki 5. letnika programa PTI z uporabo GeoGebre in mobitelov. Dijaki programa PTI so praviloma praktično naravnani in imajo mobitele vedno pri roki, zato sem se odločila, da bom 5 zaporednih ur pri pouku uporabljala aplikacijo GeoGebra na mobitelu. Vse ure so spremljali moji sodelavci. Analize ur, ki smo jih opravili po vsaki učni uri, in pozitivne kritike so me dodatno motivirale za tak način pouka. Sodelavci so bili zelo zadovoljni z zbranostjo in motiviranostjo dijakov celotno učno uro. Namen učnih ur je bila aktivna ponovitev funkcij in odvoda. Mobilniki so primerni za učinkovito uporabo GeoGebre in dijaki so hitro usvojili ukaze za njeno uporabo. Svetovalna delavka, ki je tudi bila pri vseh urah, je posebej pohvalila dober odnos med učiteljem in dijaki ter sodelovanje med dijaki. Dijaki so to aplikacijo uporabljali tudi doma pri pripravah na maturo. Pri urah so delali v parih in izkazalo se je, kako si želijo pomagati med sabo. Rešitev nalog so predstavili sošolcem na tablo in pri tem razvijali komunikacijske spretnosti in medsebojno sodelovanje. Zapiske so pisali v zvezek in tako urili pregledno zapisovanje. Opažamo namreč, da moramo biti posebej dosledni, da vsak piše zapiske v svoj zvezek, saj bi nekateri fotografirali kar zapiske sošolcev. Pri »digitalni« generaciji je namreč nuja uriti tudi bralno pismenost. Dijaki so prepoznali uporabnost mobitela za izobraževanje.