dr. Sven Lychatz, Inštitut za sistemsko-integrativno učno terapijo v Leipzigu, Nemčija
Povzetek
Če v Nemčiji pogledamo 20 ali 25 let nazaj, pri učencih, dijakih in študentih opazimo spremembe, ki pomembno vplivajo na učenje matematike.
Na nemških tehničnih univerzah so za zagotavljanje osnovnega matematičnega znanja (odstotni račun, razmerja, ulomki) celo organizirani pripravljani tečaji za študente inženirstva, preden ti začnejo z rednimi predmeti v okviru študija.
Osnovnošolski učitelji se vse pogosteje pritožujejo nad pomanjkanjem osnovnega znanja pri učencih. Na predmetni stopnji je tiste učence, ki ne obvladajo poštevanke ali pa ne razumejo pojmov kardinalnih in vrstnih števil, težje navdušiti za nadaljnje učenje in usvajanje matematičnih vsebin.
Vzroke za tako stanje kaže iskati v spremembah, ki so se v Nemčiji zgodile v predšolskem obdobju in na razredni stopnji v zadnjih desetletjih.
Več kot 50 % učencev v Nemčiji ima ob vstopu v osnovno šolo pomembne motnje zaznavanja na slušnem, vidnem in vestibularnem področju. Veliko teh učencev ima posebne potrebe na področju učenja in na področju jezika. Poleg primanjkljajev na področju jezika učenje matematike otežujejo tudi motnje fine in grobe motorike. Družbeni in družinski vzroki te težave že zaostrujejo. Učenci imajo vse manj izkušenj pri uporabi matematike v vsakodnevnem življenju, kot je npr. kuhanje, peka in menjava denarja.
Motnje pozornosti in koncentracije prav tako zavirajo kontinuirane procese učenja, ki so nujni za učenje matematike.
Za izboljšanje stanja pri naslednjih generacijah učencev bo potrebno opraviti strukturne in vsebinske spremembe na področjih razvoja zaznavanja, uporabe vsakdanjih matematičnih procesov v družinskem okolju in na področju razvoja jezika. V kolikšni meri bo treba opraviti poglobljene razmisleke v zvezi z didaktičnimi in metodičnimi problemi/izzivi, bo pokazala prihodnost.