mag. Andreja Oder Grabner, OŠ Gustava Šiliha Velenje
Povzetek
Priporočila po organiziranju pouka izven učilnice in iskanje idej za aktivnosti ob Mednarodnem dnevu matematike so pripeljala do matematično bogate in prijetne dejavnosti, s katero so učenci izkazali precejšnjo mero poznavanja in prepoznavanja matematike v svoji okolici.
Učenci so na sprehodu skozi mesto iskali krog v krogu, vzorec, oblikovan samo z geometrijskimi oblikami, največje število, skrit trikotnik, … Opažanja so si zapisovali, skicirali na kartice, lahko so jih fotografirali s telefoni. V šoli so v računalniški učilnici oblikovali predstavitve, za katere smo oblikovali kriterije uspešnosti.
Ob predstavitvah in razpravah o opaženem in predstavljenem so učenci ugotavljali svojo različnost dojemanja okolice in matematike v njej. Vodena razprava je razvijala sposobnosti argumentiranja, uporabljali so matematične pojme, lastnosti, definicije, jih povezovali in utemeljevali. Aktivno so poslušali drug drugega, sprejemali povratne informacije vrstnikov, kritično vrednotili svoje predstavitve in prepoznavali svoja močna področja.
S takšno dejavnostjo lahko učenci izkazujejo doseganje standardov znanja učnega načrta, posebno vrednost dobijo splošni cilji pouka matematike. Dejavnost je s smiselnimi prilagoditvami primerna za učence različnih sposobnosti in starosti, tako za učence vseh razredov osnovne šole kot tudi za dijake.
V prispevku bo predstavljena dejavnost v celoti: načrtovanje, učna priprava, delovni listi, kriteriji uspešnosti, govorna predstavitev in proces vrednotenja (samovrednotenje, vrstniško vrednotenje in vrednotenje učitelja).
Viri
- International Day of Mathematics/Organize an Event: https://www.idm314.org/resources/activities/idm-scavenger-hunt-cards-en.pdf (7. 11. 2021).
- Suban, M. e. (2020). Ugotavljanje matematičnega znanja. Priročnik za učitelje. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo. https://www.zrss.si/novice/ugotavljanje-matematicnega-znanja/ (7. 11. 2021)
- Žakelj, A. e. (2011). Učni načrt. Program osnovna šola. Matematika. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.