dr. Marina Rugelj, Škofijska klasična gimnazija
Povzetek
V daljšem obdobju pouka na daljavo v času pandemije smo bili prisiljeni k ocenjevanju dijakov na daljavo, kar nam je povzročalo kar nekaj težav pri nadzoru dijakov med pisanjem in pri popravljanju oz. ocenjevanju nalog.
A v vsaki stvari se lahko najde nekaj dobrega. Učitelji smo se naučili sestavljati in pregledovati teste v spletni učilnici. Zdaj, ko imamo dijake v šoli in lahko teste pišemo »v živo«, pa lahko s svojim znanjem pripravljamo dijakom preverjanja znanja v spletni učilnici. To prinaša nam učiteljem kar nekaj prednosti: imamo dober pregled nad tem, kdo se je nalog lotil, koliko časa in kako uspešno je posameznik naloge reševal. Pregled imamo tudi nad uspešnostjo reševanja celotnega razreda za posamezno nalogo, kar nam pomaga pri izbiri nalog za ponavljanje in utrjevanje. Prednosti tovrstnega preverjanja pa imajo tudi dijaki: preverjanje v spletni učilnici jih prisili, da nabirajo kondicijo – preverjanje morajo namreč rešiti v enem kosu v predvidenem času. Pri vsaki nalogi, ki je ne znajo rešiti, lahko prosijo za namig in razlago, nalogo lahko rešujejo večkrat, delajo napake, a se iz svojih lastnih napak tudi kaj naučijo.
V prispevku bom predstavila, kako konkretno pripraviti in izvesti tako preverjanje znanja iz matematike v spletni učilnici Moodle in še v nekaterih drugih orodjih.