Natalija Horvat, Gimnazija Franca Miklošiča Ljutomer
Povzetek
Na Gimnaziji Franca Miklošiča Ljutomer izvajamo projektne dni že vrsto let, dvakrat letno. Imenujemo jih naravoslovni, družboslovni in jezikoslovni projektni dnevi. Naravoslovci izvajamo naravoslovni projektni dan in to je lepa priložnost, da se na določeno temo poveže čim več naravoslovnih predmetov. Vključujemo tudi dejavnosti in cilje, ki jih razvijamo člani projekta NA-MA POTI.
Ob načrtovanju novega šolskega leta nam je vedno izziv tema, ki bi bila aktualna in zanimiva za dijake. Lansko leto smo pripravili naravoslovni projektni dan za 2. letnike z naslovom Izzivi epidemije. Izvedli smo ga na daljavo, vse je potekalo po načrtih in brez težav. Pri zgodovini in geografiji so se dijaki seznanili z velikimi epidemijami v preteklosti in kakšna je bila pot širjenja Covida-19. Biologi so proučevali število bakterij na obraznih maskah, ki se naberejo po določenem času njene uporabe. Pri kemiji so se dijaki naučili izdelovati razkužilo z destilacijo iz starega vina, ki se lahko uporablja za razkuževanje rok v času okužb. Pri psihologiji so se pogovarjali o stiskah ljudi ob zapiranju države in omejitvi stikov v času epidemije ter kako se s tem spopadati, da nam ne pusti doživljenjskih posledic. Pri matematiki pa smo se ukvarjali s finančnimi posledicami epidemije na frizerko, samostojno podjetnico. Frizerski saloni so bili med epidemijo precej časa zaprti, zato smo raziskovali primer frizerke, ki je varčevala za prenovo svojega salona. Dobička ni bilo, mesečne dajatve so ostale in borila se je za preživetje, iz meseca v mesec. Dijaki so se seznanili s prispevki in davki, ki jih zaposleni mesečno plačujemo.
Dijake je tematika zelo zanimala, saj se je zaradi epidemije življenje spremenilo. Pouk je potekal na daljavo, marsikateri od staršev je delal od doma ali bil na čakanju. Projektni dan jim je bil zelo všeč, odnesli so veliko uporabnega, novega znanja.