Simona Zupan, OŠ Sečovlje
Povzetek
Vzorci so bili v učni načrt dodani kot didaktični pristop za vpeljavo in razumevanje algebrskih struktur. Učenci oblikujejo in prepoznavajo geometrijske in slikovne vzorce ter oblikujejo in prepoznavajo pravila številskih zaporedij. S oblikovanjem vzorcev razvijajo ustvarjalnost, z opazovanjem in ugotavljanjem zakonitosti se učijo posploševanja in zapisovanja algebrskih izrazov (Žakelj, 2013).
Opravili smo manjšo raziskavo z osnovnošolskimi učenci. V dveh oddelkih 6., 7., 8. in 9. razreda so učenci reševali isto nalogo z vzorci. Delo učencev je potekalo v skupinah, ki so bile v enem oddelku istega razreda sestavljene homogeno, v njihovi paralelki pa heterogeno. Ugotavljali smo, kako na načine reševanja naloge vpliva različno predznanje učencev, tako istih kot različnih starosti. Opazovali smo pogostost in vrsto posameznih napak, ki so jih učenci naredili, uspešnost reševanja, sodelovanje v posameznih skupinah, tako v homogenih kot heterogenih skupinah. Zanimala nas je primerjava opazovanih parametrov med generacijami in med načini sestave skupine učencev.
Z izvedbo naloge smo preverjali ustreznost oblikovanih kriterijev uspešnosti, ki jih bomo z ugotovitvami te raziskave v nadaljevanju nadgradili v kriterije ocenjevanja. Do ustreznih kriterijev ocenjevanja lahko pridemo le z izvedbo reševanja podobne naloge z učenci in z moderacijo navodil za vrednotenje.
Ugotovitve, ki jih bomo predstavili v zaključku prispevka, se bodo nanašale na podobnosti in razlike opazovanih parametrov tako po vertikali kot tudi po načinu sestave posameznih skupin.
VIRI:
Žakelj, A. (2013). Novosti v posodobljenem učnem načrtu v Suban, M., & Kmetič, S. (2013). Posodobitve pouka v osnovnošolski praksi, Matematika (M. Suban & S. Kmetič, Eds.; 1. izd.). Zavod RS za šolstvo.