Nazaj na vrhnjo stran: Program konference KUPM 2024 | Laško, 11. in 12. 11. 2024

Ali je naša razlaga prišla do učencev?

Nermin Bajramović, OŠ narodnega heroja Rajka, Hrastnik

Povzetek

Pred leti sem naredil sliko, ki predstavlja razmislek, kako učne vsebine narediti bolj zanimive. Njen asketski videz ima svoj čar. Matematiki strojček uporabimo kot prispodobo za pojem funkcije, enačbe … Gre za prispodobo, kako stare učne liste, priprave, prosojnice in podobno spremenimo v sodobnejše, bolj dinamične. Učenci so imeli učni list v rokah in na zaslonu (obogaten s povezavami do interaktivnih listov dinamične geometrije).

Prišel sem do zaključka, da učitelji uporabljamo strojček, vanj stresemo učno vsebino, zavrtimo ročico in ustvarimo zanimivo učno uro. Ko učitelj razmišlja, ali naj uporabi za preverjanje interaktivni kviz ali kartice z vprašanji, kreira vsebino, ki bo na zanimivejši način predstavljena učencu. Ob izbiranju didaktičnih metod in gradiv mora učitelj obdržati fokus, da doseže cilje učne ure.

Predstavil bom, kako sem s pomočjo spletne strani https://nermin.splet.arnes.si in videosrečanj nemudoma vpeljal delo na daljavo. Pouk sem preslikal v virtualni svet. Spletne strani ponujajo številne možnosti tako odlaganja multimedijskih gradiv kot interakcije z uporabniki. Štirim korakom učne ure (uvodna motivacija, razlaga, dodatne povezave in domača naloga) so sledila video srečanja za razlago in preverjanja znanja.

Po pozitivni izkušnji s spletiščem WordPress, nadgrajenim z Zoom videosrečanji, smo na šoli v novem šolskem letu, presedlali na orodje Microsoft Teams. Sistem, ki ima enotne prijave in povezljivost z orodji zbirke Office, je bil videti najboljša izbira za delo. Kljub negotovosti, kaj me bo v sistemu omejevalo, sem našel prednosti tudi takšnega načina dela. Če sem mislil, da bo tukaj strojček neuporaben, sem se zmotil, saj se ob uporabi Onenote zvezkov ali pa dodajanja uporabnih aplikacij tudi tukaj lahko pusti kreativnosti prosto pot. Primerjal bom načina podajanja učnih vsebin na daljavo, elemente hibridnega pouka in učiteljevo vlogo pri tem. Učitelja, kot usmerjevalca znanja, ne more popolnoma nadomestiti nobena informacijska rešitev. Učitelj naj tudi pri delu na daljavo ohrani svojstvene metode dela.

VIR:

  • Nermin Bajramović, spletišče Nerminov svet – Znanje se z deljenjem množi, raznolikost nas bogati. https://nermin.splet.arnes.si (29. 11. 2021)

Gradivo