Nazaj na vrhnjo stran: Program konference KUPM 2024 | Laško, 11. in 12. 11. 2024

Reševanje besedilnih nalog: izzivi in priložnosti

Eleonora Doz, Univerza v Trstu, Oddelek za življenjske znanosti, Trst – Italija

Povzetek

Sposobnost reševanja besedilnih nalog je v današnji družbi ključnega pomena, saj se z njimi srečujemo vsakodnevno. Gre za sposobnost, ki jo učenci razvijejo že v zgodnjem obdobju učenja matematike. Čeprav je reševanje besedilnih nalog pomembno, imajo mnogi učenci večje težave z reševanjem take vrste problemov. Raziskave so pokazale, da imajo učenci, kljub temu da obvladajo osnovne aritmetične operacije (npr. s seštevanjem, odštevanjem in množenjem), težave z reševanjem besedilnih nalog. Prav ta neskladnost v učenčevih dosežkih pri reševanju računskih in besedilnih nalog kaže na to, da na učenčevo sposobnost reševanja besedilnih problemov vpliva več dejavnikov, ki niso vezani zgolj na njihovo poznavanje vsebin matematike. V prispevku predstavimo glavne ugotovitve literature na področju reševanja matematičnih besedilnih nalog. Raziskave kažejo, da na učenčeve težave pri reševanju besedilnih nalog vplivajo trije dejavniki: (1) lastnosti besedila, (2) osebne sposobnosti in (3) vpliv okolja. V prispevku predstavimo vpliv posameznih dejavnikov na učenčeve sposobnosti reševanja besedilnih nalog in zaključimo z mislijo, da je potrebno upoštevati vse tri dejavnike pri učenju in poučevanju matematike v osnovni šoli. Predstavimo nekaj nasvetov za učinkovitejše reševanje besedilnih nalog, s posebnim poudarkom na ustvarjanju diagramov in grafičnih predstav besedilnega problema.

Gradivo